mandag 19. mars 2012

Helg og verandaleppe.


Hei og god mandag! 
Har dere hatt en fin helg?

Fru Andersen har ryddet bort dunjakker og vintersko, forhåpentligvis slipper hun å finne det frem igjen.  Fruen har også vært en tur på loppis, fangsten ble blant annet litt leker, lego, et bilde og en krakk. 



Herr Andersen har beskjært (skamklippet) trær og konstantert at han må høytrykkspyle hustaket siden det er dekket av mose. (Det skulle fruen visst i julen da hun var på mosejakt uten hell, med all den mosen som vokser på taket kunne det blitt juledekorasjoner i massevis.)


Eldstejenten har hatt overnattingsbesøk, mellomstejenten har vært på teaterforestilling, lillebror har fråtset i helgens matrester under spisebordet, og lille, fine minstejenten har slått leppen mot sengekanten

(Minstejenten gråt, fruen gråt og lillebror ble så overrasket at han også gråt)

Stakkars liten! 

Bildene er fra rommet til minstejenten, der hun og fruen akkurat har lekt havfruer.
Loppisbilder og bolleoppskriften, som flere ønsket, kommer senere;-) 

16 kommentarer:

  1. Oi, stakkars lille jenta som har slått leppa si sånn. Så ikke godt ut, nei..

    Likte de koffertene dine så godt. Stilige der de står ved siden av greinene. Så fint at det er kommet litt grønne skudd på dem. Herlig med vår, håper du slipper å finne fram jakkene igjen. Her må vi nok ha dem en stund til. :)

    SvarSlett
  2. Å har du funnet loppis i helga:)Go bedring til leppa:)
    klemklem

    SvarSlett
  3. Oida, stakkars liten!

    De bollene så jammen gode ut! Kanskje jeg blir bedt sammen med Stine en gang? ;-)

    Hvordan kamera ble det??

    SvarSlett
  4. Ufffff da, stakkars liten... det så ikke noe godt ut!
    God bedring til vesla.

    Ha en fin ny uke
    KLEM

    SvarSlett
  5. Stakkars liten...Høyres ut som ei innholdsrik helg,har pakka vekk vintertøy her og,blir det kaldt så får me bare finne fram ull og ha underst:)

    Ha ein fin mandag!

    SvarSlett
  6. Høres ut som en innholdsrik og actionfyllt helg:) Stakkar liten, rette alder for knall og fall! Jeg har også begynt å lengte etter loppis, men egentlig er det vel mer påkrevd med en ordentlig opprydning og "kvitte seg med ting man ikke har bruk for-runde" først... Fin uke til deg!

    SvarSlett
  7. Stakkars minstejenten da :-( Håper alt er bra nå :-)
    Høres ut som dere har hatt en fin helg!
    Synd med den mosen forresten, haha ;-)

    SvarSlett
  8. Huff, stakkars lille minstejenten ♥
    Er ikke godt og slå leppa si...
    Syns jeg så dere alle dere dere tutet, hehe, vi har vel alle vært der:)

    Ha en fin fin dag, høres GØY ut og være havfrue:)

    SvarSlett
  9. Huff da, det ser ut som hun har fått seg en skikkelig kakk... Stakkars liten. God bedring til lillejenta!
    Ha en fin mandag!:)

    SvarSlett
  10. Stakkars liten! Fort gjort...

    Man må ikke nødvendigvis ut i naturen for å finne mose, hi, hi:-)
    Ble forresten litt glad da jeg leste at mannen din og har vært ute og frisert litt...
    Her er det hekken som har fått hard medfart etter at far sjøl har gått løs med hekkesaksen:-)

    Nydelige bilder av de fine koffertene, og en veldig skjønn blogg du har!!

    tusen takk for koselig hilsen!

    Klem

    SvarSlett
  11. Neimen, stakkar lita..! Er du litt sånn som meg kanskje, at du kan være nokså tøff og ha bein i nesa, men så fort noen av barna har det vondt blir du helt nervevrak og tuter like mye?! ;)

    Vel, jeg vil bare go noen gode ord tilbake, jeg smiiler når jeg er hos deg ! Du gjør teksten så levende at jeg tror jeg nesten er hos dere noen ganger ;) Og jeg er innom her- er bare så utrolig dårlig til å kommentere!

    God kveld til deg!

    Klem Merethe

    SvarSlett
  12. Takk for koseleg kommentar! Må berre sei at eg liker bloggen din veldig godt! Ikkje alltid eg får kommentert, men eg kikkar alltid innom når du har nye innlegg. Du er utruleg kreativ, produktiv og uredd forå ta fatt på nye prosjekt. Det inspirerer. Også skriver du så lett og artig. Så takk for at du blogger. Det gleder mange ♥ Klem

    SvarSlett
  13. Au da! Jeg blir helt sesongforvirra. Det er Birken og vårronn, loppemarked og skiskyting i en herlig blanding. Er det vinter eller er det vår egentlig?

    SvarSlett
  14. Hei :-)

    Stakkars veslejenta. Har ryddet bort noe vinterklær her i huset også,men har latt noe være igjen...er jo påskeferie snart :-) Håper fjellet fortsatt har litt snø :-) Nydelige bilder av flotte kofferter :-)

    Ønsker deg en flott uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  15. stakkars lille...,helt nydelig også med "veranda"leppe.....-)lopper i blodet her også,gleder meg til masse loppiser og ting jeg ikke trenger:-)

    SvarSlett