fredag 8. februar 2013

Rot og kontraster!



Fru Andersen rakk jammen meg akkurat å slenge seg på NIB sin utfordring for februar. 
Temaet er kontraster.



Livet til fruen er ganske spekket med kontraster. Det å blogge om interiør og pushe ut greie bilder av hjemmet når du har fire barn med klissete hender og dårlig ordenssans er en av dem. 


At bloggere en gang i blant viser bilder av hjemmene sine når de ser ut som om de er truffet av en middels stor tornado er bare moro synes fruen. Men såkalte "motblogger", som kun har bilder av skitten oppvask og hybelkaniner synes ikke fruen er sånn veldig interessant eller inspirerende. Rot har jo fruen nok av selv liksom, det er bare det at hun ikke tar bilder av det! 

Hva er din mening om motblogger?


23 kommentarer:

  1. Syns det er beint vakkert!!!!

    Lukka til og klem!

    SvarSlett
  2. Så flott bidrag :) kule kontraster!

    God helg.

    Litt humor er greit, men ikke smuler og møkk.
    Der går grensen.

    Klem

    SvarSlett
  3. Eg klarer å sjå rot men når det ser møkkete og skjete ut nei då blir eg kvalm og får lyst å vaske hos dei,hihi eg vil bli inspirert ikkje frustrert:)
    Jenta mi såg litt på ekstrem rengjøring eller noko i den dur fra Amerika men eg klarte ikkje sjå p det,eg begynnte å vaska og rydda her sjølv om det ikkje var noko å vaska og rydda her,fekk sån heilt hetta av å sjå på,hihi eg som støvsuger og vasker gulv og Do kvar dag,huff eg er kanskje litt for ekstrem eg då men men:)

    Herlig bidrag Fru Andersen:)
    Kos deg i helga!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Hei, og takk for koselig hilsen hos meg!
    Kjempeflott bidrag til NIB utfordringen - masse lykke til :)

    God helg til deg!!

    SvarSlett
  5. Flotte bilder fra deg.
    Syns det kan være greit en sjelden gang å
    se at det er rot hos andre også. Men ikke
    hver dag. Liker nok best ryddige bilder en kan
    "strekke" seg mot selv.
    Lykke til i utfordringen og ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  6. Enig med deg - sånne motbloggere mot interiørbloggere blir bare for dumt.. Var gøy en gang, men så var det liksom yesterday morro. Klart ingen har det strøkent rundt seg, men blogging handler jo om å vise frem prosjekter, hobbyer, gode ideer og inspirasjon - så sånne motbloggere tar det egentlig ikke på kornet i det hele tatt. Nydelige bilder - lykke til i konkuransen!Klem nabo'n på Frogner!

    SvarSlett
  7. Takk for koselig kommentar hos meg! Så fin blogg du har, jeg er heretter en ny følger! Herleg bilder fra et hjem med masse historie og sjel!

    SvarSlett
  8. Morsomt å sjå bilder av andre sitt rot, men ikkje i lengda. Einig med Sjarmerande slitt over her.-)
    Så fint det er med dokke, kjempefint bidrag!
    Ha ei fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder av ein ryddig og flott jeim, akkurat slik enn liker d... ;0)
    Rot og skitten oppvask er ikkje så morro å sjå på i lengda, og er ikkje spesielt inspirerande heller...

    Lykke til å konkurransen!!

    Fin lørdag til deg!!

    Klem

    SvarSlett
  10. For noen herlige bilder! Utrolig fantastiske rom! Og du...for en fin blogg du har. Her tror jeg ikke jeg har vært innom før, men jeg kommer gjerne tilbake ;-)

    Rot...hmmm....det har jeg nok av hjemme...hi...hi....

    Ha en super lørdag! Kos deg masse! Her skinner solen! Jippi!

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Jeg skal ikke være noe dårligere enn å si at jeg har sansen for ditt bidrag også. Du har en egen signatur på innredningen din, og det må man jo bare like. :)

    Lykke til i utfordringen, og ha en aldeles deilig morsdag. :)

    SvarSlett
  12. elsker stuen din! Så vakker, personlig og full av kontraster:)
    Enig med deg, rot ser man jo nok av hjemme..er jo ikke snakk om at vi interiørbloggere ønsker å være perfekte( ikke jeg ihvertfall) jeg blogger og leser blogger for å inspirere og bli inspirert.
    ha en fin kveld!
    klem Cathrine

    SvarSlett
  13. Er så enig. Jeg koser meg og leser interiørblader og ser på interiørblogger for å bli inspirert. Gjerne har ungene lagt seg, og kjøkkenet er bomba. Men jeg setter meg i sofaen og skal slappe av...da har jeg virkelig ikke lyst til å se på mer rot!

    SvarSlett
  14. Kan godt vise hvordan vi har det i prosesser og slikt- men å ta bilde av hybelkaniner og søppel og drit...det er ikke nødvendig synes jeg. Ler meg ikke skakk av det eller blir inspirert- er heller ikke slik jeg ønsker å ha det !

    Lykke til i konkurransen- et flott idrag :)

    Ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  15. Så mange flotte detaljer du har i stua! Bilderammen hadde jeg veldig sans for :)

    Rotete bilder, nei det trenger jeg ikke. Blir vel ikke akkurat inspirert av sånt.

    Ønsker deg en flott ny uke og lykke til i utfordringen :)
    Ingrid

    SvarSlett
  16. Nei jeg synes ikke det er så innteresant med slike motbloggere....
    Hjemmet ditt er suverent:)
    fin dag til deg
    klemklem

    SvarSlett
  17. Jeg er helt enig med deg :) Flotte bilder i bidraget ditt, det øverste var bare KNALLfint :) Lykke til!!

    SvarSlett
  18. Dette var jo et fint bidrag. Lykke til med bildene. Liker stilen din, den er så avslappet og annerledes på en kul måte enn mye av det andre jeg titter på. Motblogger er en rar greie og fenger ikke meg. Det gir meg overhodet ikke inspirasjon, bare en konstatering av at vi alle har rot rundt forbi. Jeg vil bli inspirert, og ikke nedtrykket. Mannen min likte motbloggkonseptet... :-)

    SvarSlett
  19. Vilka fina bilder, superfint hem du har. Jag kanske skulle ta mig till Norge på en Loppis tur :) Ha en Fin kväll och Lycka till! // Johanna - Johannas Inspiration

    SvarSlett
  20. Elsker bildene, elsker interiøret, elsker kontrastene!*smile*
    Nydelig hos deg!

    Motblogging ja....Hm...
    ..slike såkallte motblogger forstår jeg meg fint lite på...jeg mener jo at man som blogger selv må velge hva man vil skrive om og hvordan man vil fremstille ting, så i følge det må de vel få gjøre som de vil...

    ...men jeg finner nå ikke noe sånn veldig med inspirasjon der...!
    Jeg synes det har vært litt for mye kritikk mot "perfektheten" hos interiørbloggere...og lurer litt på: Ville noen kjøpt interiørblader der det lå hybelkaniner, rot, skitt og lort over allt på bildene?

    Jeg har veldig god forståelse for at den siden man ser av et hjem gjemmom en blogg (og forøvrig den siden man ser av bloggeren selv)kun er et fragment av hvordan virkeligheten er...! Jeg fortsetter i den duren jeg alltid har gjordt når det gjelder akkurat det temaet-og liker aller best å presentere bilder der det ikke er rot...selv om man selvfølgelig har litt rot i hverdagen*smile* Og et innlegg i ny og ne uten "perfektheten" er jo sikkert morsomt hos de fleste bloggere...*hihi*

    ...så kan mot bloggerne få lov til å gjøre akkurat som de vil..Det er fint at vi har frihet til å velge hva vi vil lese eller evt hvilke blogger vi vil følge tenker jeg da:)

    Ønsker deg en flott uke videre!
    Klem til deg

    SvarSlett
  21. Elsker! Her finnes mange flotte kontraster og en personlig stil som jeg digger!
    Motblogger er bare teit, hvem gidder lese om andres rot og møkk i lengden da!?
    Lykke til i utfordringen!
    Klem

    SvarSlett
  22. Er som deg, realitetsblogging innimellom er moro, men jeg liker ikke rot. Ikke her hjemme heller, så vi rydder opp etter oss, og rydder vekk lekene når ungene har lagt seg, samt at vi tar et skippertak på Heddas rom når jeg ikke orker å løfte bena høyere for å komme frem. Nei takk, jeg gidder ikke lese om og se bilder av andres rot. ;)

    SvarSlett